Tack för att du visar mig att det går att kombinera din tjejighet, ditt intresse för människor med ingenjörskonst!

Så sa min mentor till mig och det åker in i må-bra-pärmen direkt! Det är så jag jobbar, och det är kul att jag uppfattas så. Fler tjejiga ingenjörer behövs i denna värld! Jag tänker INTE bli grå och mannhaftig för att passa in i en mansdominerad yrkesvärld. Nej. Jag tänker vara jag, för jag tror det är precis det som behövs i ingenjörsvärlden! Vi gillar olika! Jag hörde en intervju med en högt uppsatt kvinnlig chef. Hon sa att för att lyckas hade hennes knep varit att börja bete sig mer manligt, för att få respekt. Jag tänker nej fy. Jag tänker sikta högt, men framför allt ha kul på jobbet och vara jag. Go go go alla tjejiga ingenjörer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0