må-bra-pärmen

Vilken perfekt dag. Först sovmorgon och långfrukokst. Sedan mentormöte med världens bästa Stina. Sedan kom äntligen min OnePeice på posten! Sist men inte minst ska jag köra aerobicpass ikväll (adrenalinkick no 1!) Jag försöker vila ut i den mån jag kan innan mitt nya jobb drar igång om en vecka. Men det går inte så jätte bra att slappna av när man vet att jag har exjobbspresentation på onsdag och nytt jobb om en vecka. Men jag försöker iaf. Vila bör man.....
Alla borde skaffa en mentor! Helst en extern, som inte jobbar på ens jobb eller känner en. Då ser mentorn ens tillvaro mer objektivt och kan komma med nya synsätt och insikter. Vi pratade idag om förväntningar på nytt jobb, om att prestera och om min presentation jag hade i torsdags på företaget. Vi bestämde att vi ska fortsätta ses, även fast mentorsprogrammet nu är slut. Så kul! För Stina ger mig så mycket energi och nya insikter, jag känner verkligen att jag behöver det nu och den tid jag har framför mig. Jag ska skriva ner allt vi sa idag och sätta i min må-bra-pärm. En sån pärm borde alla ha. Där sätter man in må-bra-saker, typ mail om jobberbjudanden, fina omdömen man har fått mm. Sen om man känner sig lite nere nån dag kan man kika i må-bra-pärmen. Det gäller att fokusera på rätt saker för att må bra!




OnePeice!

Kommentarer
Postat av: fridiii

bra val!

2010-12-09 @ 16:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0